The Meridian Suite - Bittersweet



Autor: Cristina Iliescu

2015-12-20



În 2012, pe când Antonio Sanchez era în turneu în oraşul Meridian, Mississippi, i-a venit pentru prima dată ideea suitei. În timp ce lucra la ea, o numise The Meridian Suite şi nu s-a gândit că asta o să-i rămână numele până în momentul în care a început să se documenteze despre concept în sine; meridianul - o linie imaginară care cuprinde Pământul ori alte corpuri cereşti şi după cum ar spune unii, chiar şi corpul uman. Nu pot să o spun mai bine decât Sanchez însuşi:

Există meridiane care traversează Pământul, care traversează cerul, corpurile şi minţile noastre, iar eu am început să devin fascinat de felul în care meridianele interacţionează sub diverse forme. Ele sunt o analogie foarte bună pentru felul în care aspectele ritmice, melodice şi armonice ale compoziţiei interacţionează, se îmbină şi întâlnesc de-a lungul întregii suite. Rezultatul a fost intens şi compact. Sanchez a lucrat cu Alejandro González Iñárritu pentru coloana sonoră a filmului Birdman, experienţă din care a păstrat ideea unui film într-un singur cadru şi a aplicat-o mai apoi în The Meridian Suite, care a fost conceput ca un roman muzical, nu ca o serie de nuvele. Ca spectator, pot să spun că n-am simţit niciun fel de perioada de tranziţie ori pauză până la bis.

Sinceră să fiu, prefer să ascult muzică în camera mea cu căştile, pentru că sunt oricum multe şanse să aud mai bine decât la un concert şi pot să mă manifest exact cum am chef. Însă concertul lui Sanchez şi Migration Band a fost al naibii de diferit. Sanchez a spus despre suită că are caracter auto-biografic. Probabil asta s-a simţit mai bine în influenţele de rock, free form improvisation şi muzică electronică, toate cumulate într-o formă de jazz forward-looking, dar eu am simţit-o în mimica şi în prezenţa lor scenică. Mă întreb dacă impresia pe care mi-a lăsat-o The Meridian Suite ar fi fost aceeaşi dacă nu aş fi ascultat-o live.