BIEFF – Interviu cu Ana Lungu despre materialele de arhivă din „Triton”
- Dalesia Cozorici
- octombrie 3, 2024
Înainte să văd Triton, am observat că Ana Lungu și Dane Komljen au co-scris filmul de montaj. Mă întrebam cum…
Justine Triet – Anatomia unei ascensiuni
- Alina Grau
- martie 22, 2024
În mai 2023, Justine Triet câștiga Palme d’Or-ul la Cannes pentru Anatomia unei prăbușiri/Anatomie d’une chute și folosea prilejul decernării…
Barbie, mon amour și (just) Oppenheimer – partea a II-a
- Ana Savo
- august 7, 2023
Oppenheimer (Christopher Nolan, 2023) – o martirizare glorioasă a unui personaj istoric controversat Utilizarea bombelor atomice a fost și continuă…
Barbie, mon amour și (just) Oppenheimer
- Ana Savo
- august 1, 2023
Barbie (Greta Gerwig, 2023) Barbie, de la o jucărie revoluționară cu un impact atât de mare (pozitiv și negativ, prin…
Între revoluții – Poezie revoluționară bricolată din arhive
- Irina Trocan
- iulie 6, 2023
Arhivele audiovizuale ne permit o privire înspre trecut, ba chiar cunoașterea unei culturi străine prin intermediul trecutului ei – însă…
Interviu TIFF – Ion Borș despre Carbon, actorie și umor moldovenesc
- Adda Mihăescu
- iulie 3, 2023
Într-un fel de Once Upon a Time in Hollywood (2019, r. Quentin Tarantino) balcanic, Carbon (2022, Ion Borș) tratează perioada…
O mie și una de nopți, după Pier Paolo Pasolini
- Ștefan Ristea
- mai 11, 2023
Pe parcursul a aproximativ 14 ani se întinde cariera regizorală a lui Pier Paolo Pasolini, poetul din Bologna a cărui…
One World Romania – Interviu cu Otilia Babara despre „Iubirea nu e o portocală”
- Adda Mihăescu
- mai 2, 2023
În urma proiecției din cadrul One World Romania a documentarului Iubirea nu este o portocală, am stat de vorbă cu…
Girls on Film – Kira Muratova – Între candoarea tinereții și dilema vieții
- Ana Preda
- martie 31, 2023
Kira Muratova, cineastă ucraineană cu origini românești, de etnie evreiască pe linie maternă și rusească pe cea paternă, este un…
Girls on Film – Jocelyne Saab – Revoluția iraniană și iubirea lui Allah
- Irina Trocan
- martie 23, 2023
Documentarista libaneză Jocelyne Saab avea toate datele să fie observatoarea ideală pe durata anilor ’70 a transformărilor survenite în Orientul…
Girls on Film – Trilogia Beirut de Jocelyne Saab – Arhiva-psihic
- Maria Cârstian
- martie 20, 2023
În anul 1975, Beirutul e tăiat în două. Mijlocul orașului devine un front și o frontieră. Un loc al nimănui.…
Forough Farrokhzad – Singurătăți compatibile
- Ramona Aristide
- martie 17, 2023
O fâșie de peliculă care se întinde pe 22 de minute, The House is Black (Khaneh siah ast, 1962) este…
Noile valuri periferice: Câteva note despre Vaca/Gav
- Radu Toderici
- martie 15, 2023
1 Două povești despre filmul Vaca/ Gav, regizat de Dariush Mehrjui. Una mai verificabilă. Terminat în 1969, Vaca este…
Girls on Film – Sara Gómez – Despre feminism radical în context revoluționar
- Ami Calancea
- martie 9, 2023
Scurtmetrajele documentare ale regizoarei cubaneze Sara Gómez, încununate cu un documentar de lungmetraj îmbrăcat în ficțiune, reprezintă capsule în timp…
Girls on Film – Céline Sciamma – Veri albastre
- Ana Savo
- martie 7, 2023
„Filmele mele sunt portrete și [sunt] mai multe portrete ale aceluiași personaj.” [1] Céline Sciamma redă prin filmele ei o…
Iran văzut de la Berlin (Partea a II-a). Documentare despre o țară în criză
- Irina Trocan
- martie 6, 2023
În prima parte a acestui eseu am vorbit despre festivaluri – și, mai precis, despre Festivalul de Film de la…
Iran văzut de la Berlin (Partea I). Filme despre o țară în criză
- Irina Trocan
- martie 4, 2023
Mediatizarea din ultimul an a evenimentelor din Iran a făcut situația socială a țării cât se poate de vizibilă internațional,…
Paralele și intersecții în Le fond de l’air est rouge – Partea a II-a
- Iulia Necșulescu
- mai 2, 2022
(Înapoi la partea I) Imaginile din Le fond de l’air est rouge sunt extrase din numeroase surse diferite – „resturi”…
Paralele și intersecții în Le fond de l’air est rouge – Partea I
- Iulia Necșulescu
- mai 2, 2022
Încă de la începutul filmului, Le fond de l’air est rouge (1977) își dezvăluie ambițiile printr-o secvență de montaj impresionantă…
Of being timely and timelessness. Looking up To the Moon, Interview with Tadhg O’Sullivan
- Dora Leu
- decembrie 27, 2021
This past week Bucharest has had some great moons, and as the recently screened To the Moon (2021) suggests, so…