Rezolvări și noi conflicte

2015-02-11

Episodul trei – Female Author

Premisa serialului Girls a fost de la început să urmărim caricaturi după tipologii relatable de tineri care trec prin situaţii similare cu ale noastre. Al treilea episod al sezonului patru revine la asta. Dacă primele două episoade sunt, mai mult sau mai puţin, cu rol de expoziţiune acum avem personajele pe care le vedem în situaţii pe care le recunoaştem.

Cele mai bune scene din episod sunt clar scenele cu Jessa şi Adam – sunt combinaţia perfectă. Cei doi se împrietenesc la Alcoolici Anonimi, unde se aproprie din ce în ce mai mult. Asta până când Jessa provoacă poliția să-i aresteze, pentru ca Ray (unul dintre cele mai mişto personaje sezonul ăsta) să vină să-i salveze. Ca un fel de reacţie în lanţ, Ray ţipă la ei pentru că sunt imaturi, Adam ţipă la Jessa pentru că e imatură şi Jessa ţipă la Adam că se simte singură – o întreagă nebunie. Scena totuşi nu are impactul scontat. Nu e aşa de devastator că ei riscă să nu mai fie prieteni dacă tu abia ai aflat de două secvențe că ar fi. Poate că sunt cele mai „boemo-maniacale” personaje, unul dintre cele mai potrivite cupluri din serial, şi cu siguranţă sunt a match made in heaven, dar n-ar fi stricat să ți se ofere puțin timp în care să te familiarizezi cu relaţia lor.

Un alt cuplu perfect, unit de cât de antipatici sunt amândoi, e cel format din Desi si Marnie. Continuându-și problemele din episodul trecut, Marnie încearcă să se convingă că nu este the mistress. Pe parcursul episodului devine din ce în ce mai frustrată, ceea ce culminează cu o discuţie în Times Square. Desi trece prin toate replicile clişeice ale bărbatului care înşală şi îi spune „Bella”, Marnie trece prin toate replicile clişeice ale amantei îndrăgostite, şi scena se termină şi putem trece la personaje care chiar ne plac.

Spre exemplu, Shoshanna. Ea a fost mereu personajul care nu a fost integrat în plot la fel de mult ca celelalte. Nu ştii care este relaţia ei cu Hannah sau cum se raportează la ea. Urmărind tradiţia serialului, e destul de ruptă de ce se întâmplă cu restul personajelor în episodul ăsta. Avem o singură scenă cu ea, dar una destul de bună. Primul interviu al Shoshannei decurge perfect. Intervievatoarea e practic o versiune a ei mai bătrână, iar  jobul pare exact genul de chestie semi-superficială şi cute la care ea ar fi perfectă. Dar la finalul scenei aflăm că, de fapt, a fost un fel de antrenament pentru ea şi nu o interesa job-ul. Scena e reprezentativă pentru naivitatea generală a generaţie proaspăt ieşită de pe băncile facultăţii, care consideră că poate găsi de muncă oricând şi oriunde, fără să se implice foarte mult şi holding out for the perfect job.

Tot o problemă tipică generaţiei noastre este dacă ceea ce ne-am ales este ceea ce ne defineşte pentru restul vieţii noastre. Cam prin asta trece Hannah. Plictisită de Iowa şi îndepărtată de Elijah (care deja are o suită de alţi prieteni prin oraş) ea nu reuşeşte să-şi găsească un prieten nicăieri. Mai ales după ce le zice vreo două colegilor de la curs, destul de beată fiind, şi le explică tot ce e în neregulă cu ei. Protagonista, al cărei scop definitoriu până acum era să devină scriitoare, începe să aibă dubii despre vocaţia ei. Ea îl chestionează pe Elijah despre cum s-a simţit el când a renunţat la dans şi pare că tânjeşte după aceeaşi libertate pe care el o are acum.

Episodul e presărat cu „feminisme” de la Hannah (care crede că motivul pentru care a fost asociata cu scriitoarea romanului Fifty Shades of Gray este ca este femeie) şi comentarii la adresa generaţiei (care sunt omniprezente). De asemena, încheie pe o notă extrem de amuzantă cu Hannah luând o trăsură acasă după ce bicicleta ei este furată (iar).

girls

Episodul 4 –  Cubbies

Episodul ăsta Lena Dunham pare să-şi rezolve cam toate conflictele cu care a pornit la începutul sezonului şi să propună unele noi. Pare puţin cam devreme pentru schimbări deşi, încă un episod în care lui Hannah i se fura bicicleta chiar ar fi fost prea mult.

Prima situaţie care evoluează aşa cum toată lumea se aştepta este cea a Shoshannei. Ca un fel de pedeapsă karmică pentru cum s-a purtat la primul interviu, Shoshanna are un şir (de şapte) interviuri ratate. Ajunge într-un final în punctul în care sunt celelalte fete. Sau, în fine, ar fi dacă vreuna din ele și-ar dori un job. Asta o împinge să îl caute pe Ray ca să capete closure măcar cu el.

The thing about Ray is: toate personajele din Girls sunt de sine stătătoare, au propriile poveşti independente de relaţiile dintre ele, în afară de el. E mereu definit de relaţia lui cu un alt personaj. Îl cunoaştem ca prieten al iubitului lui Marnie, continuă ca love-interest pentru Shoshanna, devine şeful lui Hannah şi ajunge să fie fuckbuddies cu Marnie. Scenele lui sunt mereu de ajutare/consolare pentu celelalte personaje. Spre exemplu, în episodul trecut îi salvează pe Jessa şi Adam din închisoare, e vocea raţiunii pentru Marnie, dar noi tot nu ştim exact care e treaba cu el. Cel mai aproape lucru de o poveste proprie este episodul acesta când e foarte înnebunit de zgomotul de pe strada lui, din cauza căruia are un fel de cădere nervoasă, dar totul se termină cu bine când se întâlneşte cu Shoshanna.

Apropo de cupluri care nu funcţionează, să vorbim de Desi si Marnie. După ce se desparte de prietena lui, pentru că ea se pregătea să se despartă de el, Desi apare plângând la uşa fetei în miez de noapte. El încearcă, printre lacrimi, să facă toată treaba să pară un gest eroic din partea lui. Marnie îşi dă seama, dar fiind Marnie nu o deranjează prea mult atâta vreme cât primeşte atenţie. Mai ales după ce, într-o scenă anterioară, îşi plimbă cântecul între Jessa şi Shoshanna căutând validare şi apreciere fără succes. Acum are practic cam tot ce îsi doreşte. Discuţiile cu casa de înregistrare merg bine, Desi este doar al ei. Dar să vedem cum o să evolueze situaţia (poate în patru episoade se schimbă iar totul.)

În Iowa, în schimb, lucrurile merg din ce în ce mai prost. După ce Hannah scrie o scrisoare în care, crede ea, îşi cere scuze pentru cum s-a comportat la petrecere, colegii îi explică de ce nu e tocmai OK. Ea încearcă să-şi explice comportamentul ca o reacţie absolut firească la negativitatea lor, căci ei sunt motivul pentru care ea nu poate să mai scrie – şi asta nu sună exact ca o scuză pentru nimeni.

Totuși, asta nu e o scuză destul de bună să părăsească programul, iar singurul mod în care ar putea fi dată afară ar fi fost să fie extrem de violentă cu un alt student, ceea ce nu sună a Hannah (deşi, m-aş feri în locul tău, Logan). Aşa că Hannah apelează la tatăl ei care trece prin oraş în drum spre o conferinţă şi se văd la cină. El îi povesteşte cum mama ei a trecut printr-o perioadă similară când, şi ea, încerca sa scrie o carte. Discuţia este acaparată apoi de Hannah, care nu sesizează de niciun fel hint-urile pe care tatăl ei i le dă că ceva nu e în regulă cu el (pariurile sunt: e gay, divorţează sau e pe moarte).

Cert este că după scena asta îşi face bagajele şi se întoarce în New York. Iar aici este întâmpinată de Mimi Rose (nu glumesc), noua iubită a lui Adam despre care au discutat în trecere Jessa şi Adam episodul trecut. Şi i-a dispărut şi canapeaua!

girls